От 2014 г. членството в Асоциацията за управление на вземания е тристепенно.
Към нея могат да се присъединят както компании, така и физически лица, които имат опит в областта на управление на риска и вземанията. За да станете член в професионалното сдружение трябва да отговаряте на следните критерии:
Пълноправни членове:
Асоциирани членове:
Асоциирани членове на Асоциацията могат да бъдат компании, които отговарят на горните критерии със следните разлики:
Физически лица - асоциирани членове:
Към нея могат да се присъединят както компании, така и физически лица, които имат опит в областта на управление на риска и вземанията. За да станете член в професионалното сдружение трябва да отговаряте на следните критерии:
Пълноправни членове:
- Право на пълноправно членство имат само компании;
- Компанията трябва да има регистрирано седалище в Европейския съюз;
- Да оперира на българския пазар в сферата изкупуване и/или събиране на вземания от минимум 2 години;
- В случай, че компанията се занимава само с изкупуване на вземания, тя трябва да е регистрирана като финансова институция към БНБ по чл. 3a, ал. 1 на ЗКИ и да има минимален капитал съгласно изискванията на БНБ;
- Компанията да управлява минимум 1 млн. лв. придобити портфейли – за компании, занимаващи се единствено с изкупуване на портфейли;
- Да има минимум 50 000 лв. регистриран и внесен напълно капитал, ако компанията се занимава със събиране на задължения;
- Управлението на вземания трябва да представлява поне 30% от прихода на компанията – за компании, занимаващи се с управление на вземания;
- Да има минимум 4 клиента, като поне един от тях да е банкова институция;
- Да има публикувани минимум два годишни финансови отчета в Търговския регистър;
- Управляващите и представляващите дружеството не трябва да имат влезли в сила присъди за углавни престъпления срещу компанията, нейните акционери и директори. Същите не трябва да бъдат обект на наказателно преследване от органите на Прокуратура или Следствие, нито да има образувани наказателни и изпълнителни дела срещу тях;
- Компанията не трябва да има просрочени задължения към държавата, банкови институции и други кредитори;
- Компанията трябва да е регистрирана като администратор на лични данни в съгласие с българското законодателство;
- Компанията трябва да има застраховка професионален риск;
- Компанията, кандидат за член трябва да представи поне две референции от пълноправни членове на Асоциация за управление на вземанията.
- Пълноправен член може да бъде и група от компании с едни и същи собственици, чиято дейност е събиране и/или управление на вземания, в случай, че те кумулативно отговарят на горните условия.
Асоциирани членове:
Асоциирани членове на Асоциацията могат да бъдат компании, които отговарят на горните критерии със следните разлики:
- Да има минимум 5 000 лв. регистриран и внесен напълно капитал;
- Да има минимум два клиента;
- Не е необходимо компанията да има две години дейност на територията на страната, за които да предостави одитирани финансови отчети.
Физически лица - асоциирани членове:
- Лицето трябва да има минимум 3 години професионален опит в областта на управлението на дългове или управлението на риска;
- Не трябва да има влезли в сила присъди за углавни престъпления срещу него. Същият не трябва да бъде обект на наказателно преследване от Прокуратура или Следствие, нито да има образувани наказателни и изпълнителни дела срещу него;
- Кандидатът трябва да представи поне две референции от пълноправни членове на Асоциация за управление на вземанията.
За да станете наш член е необходимо:
А/ да подготвите изброените по-долу документи:
Необходими документи за кандидатстване за членство на физически лица:
Б/ да изтеглите от тук заявление, да го попълните, подпишете и подпечатате
В/ да ни изпратите заявлението, както и всички изброени документи на пощенски адрес:
Асоциация за управление на вземанията
Ул. Рачо Петков Казанджията 6, ет. 6
гр. София
тел. 0899 98 88 26, 0899 99 23 03
А/ да подготвите изброените по-долу документи:
- Актуално състояние на дружеството от Търговския регистър;
- Удостоверение от НАП за липса на данъчни задължения;
- Удостоверение от БНБ за липса на просрочени кредити;
- Свидетелство за съдимост на Управителя (Управителите);
- Удостоверение от Прокуратура или Следствие за липса на образувани наказателни производства;
- Автобиография на Управителя (Управителите);
- Профил на компанията;
- Счетоводните отчети за последните две години;
- Дружествен договор на компанията;
- Референции от двама пълноправни члена на Асоциация за управление на вземанията;
- Референции от клиенти;
- Копие на платежния документ за платен първоначален членски внос;
- Копие от полицата за сключена застраховка професионална отговорност;
- Протоколно решение от Управителното тяло на дружеството, съгласно което последното потвърждава желанието си за членство в Асоциация за управление на вземанията и упълномощава техен представител пред органите на Асоциацията.
Необходими документи за кандидатстване за членство на физически лица:
- Автобиография;
- Референции от двама пълноправни члена на Асоциация за управление на вземанията;
Б/ да изтеглите от тук заявление, да го попълните, подпишете и подпечатате
В/ да ни изпратите заявлението, както и всички изброени документи на пощенски адрес:
Асоциация за управление на вземанията
Ул. Рачо Петков Казанджията 6, ет. 6
гр. София
тел. 0899 98 88 26, 0899 99 23 03
Вашата кандидатура ще бъде разгледана на следващото Общо събрание на Асоциация за управление на вземанията и ще бъдете незабавно информирани за резултата.
В случай, че имаме някакви въпроси по Вашите документи, ще се свържем с Вас в рамките на 10 работни дни.
За въпроси и повече информация, свържете се с нас на Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. или по телефон: 0899 98 88 26, 0899 99 23 03
В случай, че имаме някакви въпроси по Вашите документи, ще се свържем с Вас в рамките на 10 работни дни.
За въпроси и повече информация, свържете се с нас на Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. или по телефон: 0899 98 88 26, 0899 99 23 03