Всяка компания предприема действия в зависимост от спецификата на вътрешната си организация, екипи и работно пространство, като се придържа към унифицираните вече стандарти:
- Силно ограничен достъп на външни лица
- Гъвкаво работно време на ротационен принцип и отделяне на специално внимание на служителите в рискови групи
- Реорганизация на работното пространство в кол-центровете и регулиране на интензитета на работа с цел осигуряване на достатъчно разстояние между служителите
- Дистанционна работа за служителите от административните отдели и звената, за които е допустимо
- Осигуряване на дезинфекциращи средства и информация за предпазване
- План за действие при карантина и подготовка за дистанционна работа на всички служители
От Асоциацията подчертават, че ще се отнесат с повишено внимание, като вземат предвид извънредната икономическа и финансова картина.
„Вземаме всички предписани мерки, за да предпазим екипите на компаниите в Асоциацията и техните семейства. Ние сме медиатори между две страни, които знаем, че днес имат други ключови приоритети. Но не бива да позволяваме икономическата дейност изцяло да се блокира. Защото сме наясно с последиците – влошаване на икономическата ситуация, с което да не съумеем да се справим дълго.
Вярваме, че с дисциплина и правилна адаптация, с обща мобилизация ще преминем през този труден период, без да се отричаме нито от правата, нито от задълженията си на отговорни граждани.”, каза Райна Миткова-Тодорова, председател на Асоциацията на колекторските агенции у нас.